A reklámok
2009.04.28. 16:37
A reklámok
A reklámok céljai egyértelműek. A fogyasztókat próbálja meggyőzni az összes, hogy vegyék meg egy adott cég, adott termékeit. Pedig, a reklámok nem csak egy film nézését ronthatják el.
A reklámok nagyban befolyásolnak minden olyan embert, akik megnézik azokat, és ők akarva akaratlanul, azt a terméket veszik meg a boltban, amelyről oly sok jót hallottak. Sőt, csak jót hallottak, hiszen melyik cég lenne olyan bugyuta és hangoztatná a termékének egyetlen egy rossz tulajdonságát is? Pont ez a lényege a dolognak, hogy minél jobban el tudják adni a fogyasztópiacnak az egyes termékeket az eladók. Na de milyen áron? Hiszen a tévében, a rádióban, építményeken, autókon mind-mind találkozhatunk reklámokkal.
Milyen egy jó reklám?
Mindegyik cég igyekszik olyan reklámot csinálni, ami egy csomó jó tulajdonságát felvonultatja a terméknek. Hiszen ki ne ismerné a Wanish, vagy a Perwol Black Magic unalmas és semmitmondó reklámjait, amik a könyökünkön jönnek ki? Sok ember azt mondja, hogy egy vicces, valamilyen poént felvonultató reklám sokkal többet ér, mint akármilyen másik. Sőt, a reklámozás furcsa szokásaival is sikereket tudnak elérni a cégek.
Tudtad?
-Valahol, a tengerpartokon felírják a homokba az adott terméknek a nevét, és ilyen furcsa módon reklámozzák azt a közönségnek. Mivel a víz, vagy az emberek tönkreteszik a „munkát”, így egy nap akár 2-3 alkalommal is a homokba irattatja magát a terméket a cég.
-Persze a furcsa reklámozásnak vannak más oldalai is. Hiszen ki ne ismerné a Red Bull autót, aminek a tetején a hatalmas energia ital doboza áll? Ez is egy furcsa, vagy vicces módja a reklámozásnak. De eléggé figyelemfelkeltő, és ez a lényeg, nemde?
-A reklámok igenis hatnak a tudat alatti énünkre, befolyásolnak minket, akár akarjuk akár nem. Még az 1980-as években egy mozifilm egyetlen egy kockájába belecsempésztek egy csokoládé fényképét. A vetítés közötti szünetben, a büfében az emberek több mint fele azt a csokoládét választotta, pedig egyetlen egy képkocka egy tizedmásodperc alatt jelenik meg, majd tűnik is el a szemünk előtt. Tehát, nem kell sok fűszálat keresztbe tenni, hogyha egy terméket akarnak népszerűsíteni valakik, mert ennyire nagy hatással van az emberekre, egyetlen egy képkocka is.
Reklámok= hazugság?
A reklámok célja nem kifejezetten a hazugságok gyártása, bár nem kell mindent elhinni, amit a média mond, vagy mutat. Egyszerűen egy reklámba megpróbálják egy termék legjobb tulajdonságait belesűríteni, és a negatívumokat csak akkor tudja meg a vásárló, amikor már megvette a terméket. Ha tehetjük, és nagyobb értékű tárgyat reklámoznak, akkor célszerű először érdeklődni ismerősöknél, vagy az adott cég telefonszámán, hogy milyen is a termék, az előnyökről, hátrányokról egyaránt, hogy nehogy egy nagyobb összeget kidobjunk feleslegesen!
|